Úvodní stránka
Technika ~ AERO 50 HP

 
Kontaktní informace:
Aero Car Club Praha z.s.
Arbesovo náměstí 1,
150 00 Praha 5

bankovní spojení 2101553420/2010

Časopis Aerovkář
Karel Šebesta
tel.: 720 400 598
e-mail: aerokarel@centrum.cz

Schůzky klubu
Restaurace "Krušovická chalupa"
každý první čtvrtek v měsíci od 19ti hodin

AERO 50 HP

Přehled technických údajů vozu

Motor

   
obsah válců1997 ccm/4 válce  
vrtání85 mm  
zdvih88 mm  
stupeň komprese5,2  
nejvyšší výkon48 HP/3 500 otáček  
spotřeba12,5 – 15 l/ 100km  
Karburátor1 nebo dva Solex 30 USHD nebo DHF1 Solex 35 – 40 
hlavní tryska 145 
vzdušník 220 
tryska volnoběhu 60 
jehlový ventil 2,5 
Elektrovýzbroj   
baterie6V/90 Ah  
dynamo6V/130 W  
pořadí zážehu (od chladiče)1-3-2-4  
svíčky18/145 (18/5Z, 18/7Z  
vzdálenost kontaktů přeruš.0,4 mm  
uspořádání2 skřínky po jednom přeruš. (za sebou)2 skř. po dvou přeruš.ruční ovl. předstihu2 – 10 mmod r. 1939 automatickáregulace předstihu3 – 12,5 mm
Obsah vody v chlazenícca 20 l, pumpa, ventilátor  
Spojkatalíř přitlačován 8mi pružinami, 1 lamela talíř přitlačován 12ti pružinami, 1 lamela, vůle pedálu 20-30 mmvůle talíře kolem ložiska cca 1,5 mm 
Převodovka a diferenciálotevřený vůz a limusina 9 : 36sportovní 2 sedadlový9 : 35 až 8 : 32 
obsah oleje4,5 l  (doporučeno 3,5 l)  
Tlumiče přední kapalinové pákovézadní třecí 
Kola5,5 (5,75) x 161,3 – 1,7 atm 
Brzdydo r. 1937 mechanické na všechna kolaod r. 1938 hydraulické 
průměr válečku 25,5 mm  
obložení 4 x 45 mm  
Rozchod předních kol1180 mm  
rozchod zadních kol1240 mm  
rozvor náprav2 sedadlový vůz  2 700 mm4 sedadlový 2 940 mm  
délka vozu                            4 310 mmlimusina  4 665 mm 
váha 980 – 1 235 podle karoserie  
Maximální rychlostcca 125 km/h 

Roky výroby: 1936 - 1940  vyrobeno cca  1 200 vozů.

Typy: 1936 - delší motorový prostor než A 30, ale kratší, než pozdější A 50, zvětšené a drážkované brzdové bubny, ovládání spojky jako A 30.

1937 - Motorový prostor o cca 15 cm delší než A 30, zvětšené drážkované brzdové bubny, zesílená zadní náprava, ovládání spojky šroubovým čepem a lankem, 12 šroubů spojky s pružinami.

1938 - širší rám a karoserie, hydraulické brzdy (velikost bubnů jako r. 1937), vodorovné větrací otvory kapoty.

1939 - karoserie Sodomka - ruční brzda pod palubní deskou, obdélníkový tachometr, synchronizovaná rychlostní skříň.

Karoserie: Roadster  2/3 sedadlová, Sport 4 sedadlová,  Limousine 4 sedadlová,  Kabriolet  4 sedadlová, Polokabriolet 4 sedadlová